Onze privacyverklaring

Soppers verkoopt onder eigen merk horeca koekjes om de koffie ervaring nieuw leven in te blazen. Wij verkopen voornamelijk aan ondernemingen. Tijdens het shoppen en afrekenen in onze online winkel houden wij persoonlijke informatie van u bij.  Hieronder vindt u alles omtrent uw persoonlijke gegevens.

Wat we bijhouden van onze winkelbezoekers

Wanneer u zich in onze online winkel bevindt, verzamelen we enkele gegevens:

  • Bekeken producten: We gebruiken deze gegevens om u te laten zien welke producten u recent heeft bekeken.
  • Locatie, IP-adres en browser type
  • Bezorgadres: We vragen uw bezorgadres om de levering vlot te laten verlopen.

We maken ook gebruik van cookies om uw winkelmand bij te houden en uw winkelbezoek gebruiksvriendelijk te optimaliseren.

Wanneer u bij Soppers.be winkelt, vragen wij u om ons te voorzien van enkele persoonlijke gegevens zoals uw naam, adres, factuuradres, e-mailadres, telefoonnummer, betalingsdetails en overige optionele account informatie zoals uw gebruikersnaam en wachtwoord. We gebruiken deze informatie met doeleinden om:

  • U informatie te sturen over uw bestelling
  • Uw vragen, klachten en terugbetalingen te behandelen
  • Uw betaling proces te versnellen en fraude te voorkomen
  • Een account aan te maken op onze website
  • Automatisch belastingen te kunnen berekenen
  • Uw BTW-nummer automatisch te kunnen analyseren en extra beveiliging bieden
  • Onze aanbiedingen te kunnen verbeteren
  • U marketinginformatie toe te zenden, als u hiervoor hebt aangegeven dat u deze wil ontvangen

Als u een account aanmaakt, registreert u uw gegevens bij ons om uw betalingen in de toekomst vlotter te laten verlopen.

In het algemeen houden we uw datagegevens bij zolang we deze nodig hebben voor onze doeleinden. Bijvoorbeeld: we houden uw data gemiddeld 5 jaar bij voor belasting- en boekhouddoeleinden.

We houden reacties en reviews bij als u deze wenst te plaatsen.

Wie van het Soppers.be team heeft toegang tot uw gegevens?

Onze medewerkers krijgen uw data die u ons bezorgt te zien. Shop managers en de administrator hebben toegang tot:

  • Informatie over uw bestelling: wat u heeft besteld, wanneer u heeft betaald en waar het geleverd wordt
  • Klantinformatie zoals uw naam, e-mailadres, factuuradres en verzendinformatie

Onze medewerkers hebben toegang tot uw persoonlijke data om uw bestelling zo goed mogelijk te laten verlopen, terugbetalingen en klachten op te lossen en uw ondersteuning te bieden.

Wat we met anderen delen

We delen een deel van uw persoonlijke informatie met onze partners zoals:

  • Mollie.com: Om online betalingen veilig te laten verlopen
  • Google Analytics: Om het winkelbezoek te meten en te optimaliseren

Betalingen

We accepteren betalingen met credit- en debetkaart door Mollie.com als ook betalingen na ontvangst. Wanner u online betaalt, worden een deel van uw gegevens gedeeld met Mollie.com, zoals uw totaalbedrag van de bestelling en factuurgegevens.

Bekijk de Mollie Privacy Verklaring voor meer details.

Het recht om vergeten te worden

Ten voordele van de nieuwe privacywetgeving die van start is gegaan op 25 mei, heeft u het recht om vergeten te worden. U kan ten aller tijden een verzoek indienen om al uw persoonlijke gegevens in onze database te raadplegen en/of wissen. Hoe verloopt dit proces juist?

  • U dient op deze pagina een verzoek in om uw gegevens in te zien. Dit gebeurt via unieke links. U heeft geen account gegevens nodig om dit recht te kunnen benutten.
  • De shop manager bevestigd uw aanpassingen zodat deze worden doorgevoerd in onze database.
  • Bij een verzoek om vergeten te worden krijg u hierna nogmaals een bevestiging om de gegevens definitief te verwijderen uit onze database.